Betingelser og vilkår

Alle priser er i NOK inkl. mva. Frakt kommer i tillegg. Handler du for 1000,- eller mer, spanderer vi fraktkostnader. Du vil bli opplyst om fraktkostnader når du fortsetter til kassen.

Fargene kan avvike noe fra det du ser på skjermen grunnet forskjellige skjerminnstillinger.

Det er trygt og sikkert å handle fra vår nettbutikk. Er du likevel usikker på netthandel, kan du gjerne sende en epost til oss med bestilling i stede. Vi vil da ta direkte kontakt med deg pr. epost eller telefon, og eventuelt sende varen i postoppkrav.

Du vil motta ordrebekreftelse fra oss. Hvis noe er feil på ordrebekreftelsen, ber vi deg vennligst ta kontakt med oss snarest slik at vi kan rette opp feilen.

BANK INNBETALING: Vi sender varene så snart betalingen er registrert. Hvis vi ikke har mottatt betaling innen 4 virkedager så vil vi sende deg en betalings påminnelse. Hvis betaling uteblir så kansellerer vi bestillingen. Varene vil bli sendt med Posten, og sporingsnummer vil bli tilsendt pr. epost og telefon.

 

Uavhentede pakker.

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss.

Vi forbeholder oss retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten! Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte oss for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss. 

Angrerettsloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengdeog stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelsemå betales av deg. Du tar risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc.

Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjema.

 

Unntak fra Angreretten.

Når produktet ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet ellermanglende omsorg fra kundens side, frafaller Angreretten. Angreretten frafaller også når den samledekjøpesum (inkludert frakt- og tilleggskostnader) er under 300kr.

Produkter hvor selve leveringen medfører at varen ikke kan tilbakeleveres, for eksempel varer som er spesiallaget til kunde, vil også angreretten frafalle.

 

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002.

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun har oppdaget,eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig.